Kosten schietsport en contributie SV Baarn & Omstreken

Kosten schietsport

Voor beginnende schutters beschikt de vereniging over verenigingswapens en overige materialen die nodig zijn om de schietsport te kunnen beoefenen. Zodra je daadwerkelijk lid bent geworden bestaat de mogelijkheid om na 12 maanden je eigen wapen aan te schaffen. Je kan direct het beste van het beste aanschaffen, maar de meeste schutters beginnen met een minimale investering. Dit bestaat uit een tweedehands pistool of geweer, eventueel een schietjas, schiethandschoen en een schietriem. Hiermee zijn in de lokale en landelijke competities al uitstekende resultaten te halen. Waar je niet op moet bezuinigen en je wel direct moet aanschaffen zijn een goede gehoorbescherming en een schietbril.

Contributie

De contributie is inclusief het gebruik van de binnen- en buitenbaan, alsmede het gebruik van verenigingswapens en overige materialen die nodig zijn om de schietsport te kunnen beoefenen. Munitie en schietkaarten dien jezelf aan te schaffen en dit is mogelijk op de vereniging. De contributie is per jaar, het inschrijfgeld en de bijdrage introductieperiode is eenmalig.

* Een niet-contributieve schutter, is een schutter die hoofdlid is bij een andere  vereniging en daar de KNSA afdracht betaalt.

** De bijdrage aspirant-periode geldt alleen voor senioren en is voor de aspirant-periode van minimaal 5 maanden. Men krijgt hiervoor:

• Een opleiding voor het schieten met geweer en pistool door gekwalificeerde KNSA basistrainers.
  • Een test schietveiligheid en schietvaardigheid geweer en pistool om de opleiding af te sluiten.
  • Munitie en kaarten tijdens de opleiding.
  • Een gesprek met het bestuur van de vereniging en de ballotagecommissie over diverse onderwerpen.

Indien alles in de aspirant-periode positief wordt afgerond, dan word je lid van de schietvereniging. Je betaalt dan nog de resterende contributie, vanaf de eerste van de maand waarin je bent aangenomen tot het eind van het jaar. Er vindt geen terugbetaling van inschrijfgeld en/of bijdrage aspirant-periode plaats, indien men tijdens of na de aspirant-periode besluit te stoppen en toch geen lid wil worden.

In Euro’s

SV B&O

KNSA

Totaal