;

Lid worden van Schietvereniging Baarn & Omstreken

Lid worden van een schietsportvereniging heeft ten opzichte van het lid worden van een andere sportvereniging extra voeten in aarde. Dit heeft te maken met het feit dat er op de vereniging met vuurwapens en munitie wordt omgegaan. De vereniging moet bij aanname van nieuwe leden voldoen aan wet- en regelgeving, alsmede aan de certificeringseisen van de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie (KNSA). Dit alles zorgt ervoor dat de veiligheid voor een ieder maximaal wordt gegarandeerd.

Je kan vanaf het jaar waarin je 12 jaar wordt je aanmelden als aspirant lid of voor een van de introductie avonden

Schietvereniging Baarn en Omstreken heeft voor schutters tot en met 20 jaar een aparte jeugd afdeling.

Het lid worden van onze vereniging gebeurd daarom meestal in 3 stappen.

• Introducé
  • Aspirant lid
  • Lid SV Baarn & Omstreken

Introducé (kennismaking)

De eerste kennismaking met onze vereniging betekent meestal ook een eerste kennismaking met de schietsport. Voor deze kennismaking mag u onze vereniging Twee maal bezoeken als introducé. De kosten hiervan zijn € 20,00.
U krijgt dan de gelegenheid om met een geweer of pistool te schieten onder begeleiding van een instructeur. De kosten zijn inclusief het gebruik van een verenigingswapen, de baan huur en de instructeur.
Tijdens de introductie krijgt u een beknopte instructie, gericht op een leuke maar verantwoorde kennismaking met de schietsport. Als u besluit lid te worden van onze vereniging, kunt u zich laten inschrijven bij het bestuur als aspirant lid.

Aspirant lid

Als je lid van een schietsportvereniging wil worden, dan word je eerst aspirant schutter.
De aspirant periode is minimaal 6 maanden voordat je lid kan worden van Schietvereniging Baarn & Omstreken.

Om de aspirant status aan te vragen bij onze vereniging is het noodzakelijk om:

• een aanmeldingsformulier in te leveren (persoonlijk bij het bestuur op te halen)
  • een eigen verklaring in te vullen en in te leveren
  • een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG af te halen bij uw gemeente) te overleggen
  • een machtiging automatische incasso in te leveren
  • € 50 inschrijfgeld en € 180 aspirant-periode te betalen (meer informatie)

Tijdens deze aspirant periode krijg je:

• een opleiding voor het schieten met geweer en pistool door gekwalificeerde KNSA basis trainers
  • een test voor schietveiligheid en schietvaardigheid
  • een gesprek met het bestuur van de vereniging en de ballotagecommissie over diverse onderwerpen

Alle instructies dienen voornamelijk voor de veiligheid van de schutter zelf en van uw mede schutters. Uiteraard komen de technieken die nodig zijn voor het leren van de schietsport uitgebreid aan bod.

Als deze items positief worden afgerond word je na 6 maanden lid van de schietvereniging.

Hoe kan ik aspirant worden

• Introducés krijgen de benodigde papieren om in te schrijven als aspirant tijdens de introductiedagen.
  • Om direct aspirant te worden kan je tijdens de schietavonden op dinsdag of donderdag bij het bestuur de benodigde papieren afhalen.
    Hiervoor is het noodzakelijk een afspraak met het bestuur te maken door een e-mail te sturen aan    E-mail naar SV Baarn & Omstreken

Aanvullende eisen aspirant

• Vanaf 15 jaar en 6 maanden is een geldig legitimatiebewijs nodig en een VOG.
  • Twee recente pasfoto’s.

Schietvereniging Baarn & Omstreken        Wilhelminalaan 2  3743DC  Baarn        E-mail naar SV Baarn & Omstreken