Contributie en kosten SV Baarn & Omstreken - Schietvereniging Baarn en Omstreken

Kosten schietsport en contributie
Voor beginnende schutters beschikt de vereniging over een groot aantal wedstrijdgeweren en wedstrijdpistolen die nodig zijn om de schietsport te kunnen beoefenen en gratis door de leden kunnen worden geleend. Zodra je lid bent geworden kun je ook een eigen wapen aanschaffen. Luchtwapens mogen meteen aangeschaft worden, klein kaliber vuurwapens mogen pas na 12 maanden. Je kan direct het beste van het beste aanschaffen, maar de meeste schutters beginnen met een minimale investering. Dit bestaat uit een tweedehands pistool of geweer, eventueel een schietjas, schiethandschoen en een schietriem. Hiermee zijn in de lokale en landelijke competities al uitstekende resultaten te halen. Waar je niet op moet bezuinigen en je wel direct moet aanschaffen zijn een goede gehoorbescherming en een schietbril. Tot slot dien je ook zelf munitie en schietkaarten aan te schaffen en dit is mogelijk op de vereniging.

Contributiebedragen, inschrijfgelden en bijdragen 2018
De contributie is inclusief het gebruik van de binnen- en buitenbaan, verenigingswapens en overige materialen die nodig zijn om de schietsport te beoefenen. Denk hierbij aan het gebruik van schietjassen, schiethandschoenen, schietriemen, gehoorbescherming en schietbrillen. De contributie is per jaar, de bijdrage interne competitie is per discipline per jaar, het inschrijfgeld en de bijdragen aspirant-periode en 2x introductieavond zijn éénmalig.

* Een niet-contributieve schutter, is een seniorschutter die hoofdlid is bij een andere vereniging en daar de KNSA afdracht betaalt.

** Indien je 18 jaar bent of ouder, dan is inschrijving alleen mogelijk als senior

*** De bijdrage aspirant-periode geldt alleen voor senioren en is voor de aspirant-periode van minimaal 5 maanden. Men krijgt hiervoor:
    • Een opleiding voor het schieten met geweer en pistool door gekwalificeerde KNSA basistrainers;
    • Een test schietveiligheid en schietvaardigheid geweer en pistool om de opleiding af te sluiten;
    • Munitie en kaarten tijdens de opleiding (exclusief test schietveiligheid);
    • Gratis toegang tot de schietbanen en gebruik van de vereniging wapens na behalen test schietveiligheid en schietvaardigheid geweer en pistool ;
    • Een gesprek met het bestuur van de vereniging en de ballotagecommissie over diverse onderwerpen.

Indien alles in de aspirant-periode positief wordt afgerond, dan word je lid van de schietvereniging. Je betaalt dan nog de resterende contributie, vanaf de eerste van de maand waarin je bent aangenomen tot het eind van het jaar. Er vindt geen terugbetaling van inschrijfgeld en/of bijdrage aspirant-periode plaats, indien men tijdens of na de aspirant-periode besluit te stoppen en toch geen lid wil worden.