Lidmaaschap procedure Schietsportvereniging Baarn & Omstreken - Schietvereniging Baarn en Omstreken

Lid worden van Schietvereniging Baarn & Omstreken
Lid worden van een schietsportvereniging kost meer tijd en moeite dan lid worden van een andere sportvereniging. Dit heeft te maken met het feit dat er op de vereniging met vuurwapens en munitie wordt omgegaan. De vereniging moet bij aanname van nieuwe leden voldoen aan wet- en regelgeving, alsmede aan de certificeringseisen van de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie (KNSA). Dit alles zorgt er wel voor dat de veiligheid voor een ieder maximaal wordt gegarandeerd.

Het lid worden van onze vereniging gebeurd daarom meestal in 3 stappen:
    • Introducé / kennismaking
    • Aspirant-lid worden
    • Lid worden

Introducé / kennismaking
Ben je 12 jaar of ouder en nieuwsgierig hoe je kunt leren schieten bij Schietvereniging Baarn & Omstreken? Gebruik dan de introducéknop die op jou van toepassing is en vul je gegevens in. Dan nodigen wij je uit voor een introductieavond op de binnenbaan. De dinsdag- en donderdagavond is voor introducés van 18 jaar en ouder en de vrijdagavond is voor introducés van 12 tot en met 17 jaar. Als introducé kan je op onze binnenbaan twee avonden schieten met een geweer en pistool onder begeleiding van een instructeur. De kosten voor deze twee avonden zijn € 20,00.

Aspirant-lid worden
Indien je lid wil worden van Schietvereniging Baarn & Omstreken word je eerst aspirant-lid. De aspirant-periode is minimaal 5 maanden, daarna kan je pas lid worden. Om aspirant-lid te worden dien je diverse documenten te overleggen. Introducés krijgen de benodigde formulieren mee na afloop van de tweede introductieavond. Je kunt ook direct aspirant-lid worden. Indien je 18 jaar of ouder bent kun je op dinsdag- of donderdagavond de formulieren bij het bestuur ophalen. Voor 12 tot en met 17 jaar kunnen de formulieren op vrijdagavond bij de jeugdcommissie worden opgehaald. Voordat je de formulieren ophaalt is het noodzakelijk eerst een afspraak te maken door een e-mail te sturen: E-mail naar SV Baarn & Omstreken.

Welke documenten dien je te overleggen en wat dien je te betalen?
    • Aanmeldingsformulier aspirant
    • Introductieformulier
    • 2 recente pasfoto’s
    • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), 16 jaar en ouder
    • Ondertekende Eigen Verklaring, voor 12 tot en met 17 jaar ook Eigen Verklaring ouders
    • Machtiging automatische incasso
    • Inschrijfgeld 18 jaar en ouder: € 50,00
    • Bijdrage aspirant-periode 18 jaar en ouder: € 180,00
    • Inschrijfgeld 12 tot en met 17 jaar € 25,00

Wat krijg je tijdens de aspirant-periode?
    • Een opleiding voor het schieten met geweer en pistool door gekwalificeerde KNSA basistrainers
    • Een test schietveiligheid en schietvaardigheid geweer en pistool om de opleiding af te sluiten
    • Munitie en kaarten tijdens de opleiding (exclusief test schietveiligheid)
    • Toegang tot de schietbanen en gebruik van de verenigingswapens na het behalen van de test schietveiligheid en schietvaardigheid geweer en pistool
    • Een gesprek met het bestuur van de vereniging en de ballotagecommissie over diverse onderwerpen

Lid worden
Indien alles in de aspirant-periode positief wordt afgerond, dan word je lid van de schietvereniging. Je betaalt dan nog de resterende contributie, vanaf de eerste van de maand waarin je bent aangenomen tot het eind van het jaar. Er vindt geen terugbetaling van inschrijfgeld en bijdrage aspirant-periode plaats, indien men tijdens of na de aspirant-periode besluit te stoppen en toch geen lid wil worden.