Lidmaaschap procedure Schietsportvereniging Baarn & Omstreken - Schietvereniging Baarn en Omstreken

Wapen Schietvereniging Baarn & Omstreken
Lid worden van Schietvereniging Baarn & Omstreken
Lid worden van een schietsportvereniging kost meer tijd en moeite dan lid worden van een andere sportvereniging. Dit heeft te maken met het feit dat er op de vereniging met vuurwapens en munitie wordt omgegaan. De vereniging moet bij aanname van nieuwe leden voldoen aan wet- en regelgeving, alsmede aan de certificeringseisen van de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie (KNSA). Dit alles zorgt er wel voor dat de veiligheid voor een ieder maximaal wordt gegarandeerd.

Het lid worden van onze vereniging gebeurt daarom meestal in 3 stappen:
    • Kennismaking
    • Aspirant-lid worden
    • Lid worden

Kennismaking met de schietsport
Ben je 12 jaar of ouder en nieuwsgierig hoe je kunt leren schieten bij Schietvereniging Baarn & Omstreken?
Gebruik dan de knop Introductie die van toepassing is. Dan kan je een datum kiezen voor een introductieavond op de schietbaan. Deze zijn op dinsdag- en donderdagavonden voor introducés van 18 jaar en ouder en de vrijdagavonden zijn voor introducés van 12 t/m 17 jaar. Ook is er een meer uitgebreide introductie mogelijk doormiddel van een Clinic

Aspirant-lid worden
Indien je lid wil worden van Schietvereniging Baarn & Omstreken word je eerst aspirant-lid. De aspirant-periode is minimaal 5 maanden, daarna kan je pas lid worden. Om aspirant-lid te worden dien je diverse documenten te overleggen.
Je bent 16 jaar en ouder, dan starten wij als eerste met de aanvraag voor een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), hiervoor stuurt je een e-mail naar de secretaris met daarin je voorletters, achternaam en mailadres. Als de VOG is goedgekeurd krijg je van ons de andere benodigde documenten om de aanvraag aspirant-lid maatschap te voltooien.
Voor 12 tot en met 17 jaar kunnen de formulieren op vrijdagavond bij de jeugdcommissie worden opgehaald. Voordat je de formulieren ophaalt is het noodzakelijk eerst een afspraak te maken door een e-mail te sturen: E-mail naar SV Baarn & Omstreken.

Welke documenten dien je te overleggen en wat dien je te betalen?
  • Aanmeldingsformulier aspirant
  • Introductieformulier
  • 2 recente pasfoto’s
  • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), 16 jaar en ouder
  • Ondertekende Eigen Verklaring, voor 12 tot en met 17 jaar ook Eigen Verklaring ouders
  • Machtiging automatische incasso
  • Inschrijfgeld 18 jaar en ouder: € 50,00
  • Bijdrage aspirant-periode 18 jaar en ouder: € 180,00
  • Inschrijfgeld 12 tot en met 17 jaar € 25,00

Wat krijg je tijdens de aspirant-periode?
  • Een opleiding voor het schieten met geweer en pistool door gekwalificeerde KNSA basistrainers
  • Een test schietveiligheid en schietvaardigheid geweer en pistool om de opleiding af te sluiten
  • Munitie en kaarten tijdens de opleiding (exclusief test schietveiligheid)
  • Toegang tot de schietbanen en gebruik van de verenigingswapens na het behalen van de test schietveiligheid en schietvaardigheid geweer en pistool
  • Een gesprek met het bestuur van de vereniging en de ballotagecommissie over diverse onderwerpen

Lid worden na de aspirant-periode
Indien alles in de aspirant-periode positief wordt afgerond, dan word je lid van de schietvereniging. Je betaalt dan nog de resterende contributie, vanaf de eerste van de maand waarin je bent aangenomen tot het eind van het jaar. Er vindt geen terugbetaling van inschrijfgeld en bijdrage aspirant-periode plaats, indien je tijdens of na de aspirant-periode besluit te stoppen en toch geen lid wil worden.
Kennismaking introductie in de schietsport voor jeugd en senioren
Gebruik dan de knop introductie die van toepassing is. Dan kan je een datum kiezen voor een introductieavond op de schietbaan. Als introducé kan je op onze binnenbaan schieten met een geweer en pistool onder begeleiding van een instructeur.
De introductie avonden voor 18 jaar en ouder zijn op dinsdag- en donderdag, de kosten voor deze introductie zijn € 30,00 per persoon. De vrijdagavond is voor jeugd introducés van 12 t/m 17 jaar, de kosten voor de jeugd zijn € 12,50 per persoon.
Meer informatie kun je vinden onder de betreffende knoppen introductie.
Clinics klein en groot kaliber kogelschieten
Er zijn ook mogelijkheden om als introducé kennis te maken met de schietsport door het volgen van een clinic. De clinic is een uitgebreide introductie op speciale dagen. Een clinic duurt ongeveer 2 uur. Indien je 14 jaar of ouder bent kun je deelnemen aan een clinic klein kaliber. De kosten hiervoor zijn € 45,00 per persoon. Ben je 16 jaar of ouder dan kun je ook deelnemen aan een clinic groot kaliber. De kosten hiervoor zijn € 125,00 per persoon. Meer informatie kun je vinden onder de betreffende knoppen Info clinic.