Privacyverklaring Schietvereniging Baarn & Omstreken - Schietvereniging Baarn en Omstreken

Privacyverklaring Schietvereniging Baarn & Omstreken
Voor wie
De interne competitie is verplicht voor alle leden van Schietvereniging Baarn & Omsteken.

Waar
De interne competitie kan zowel op de binnen- als op de buitenbaan verschoten worden.

Alleen de volgende 10 interne competities zijn er te schieten
Binnenbanen
  • Klein kaliber pistool/revolver (KKP/KKR), 10 meter, één hand, klasse 1 op de elektronische target
  • Klein kaliber geweer (KKG), 12 meter, knielend, elektronische targets
  • Klein kaliber karabijn (KKK), 12 meter, knielend
  • Luchtgeweer (LG), 10 meter, knielend, elektronische targets
  • Luchtpistool (LP), 10 meter, staand één hand, elektronische targets
Buitenbanen
  • Pistool/revolver (KKP/KKR/GKP/GKR), 25 meter, staand één hand
  • Vrij geweer (GKG/KKG/KKK/LG), met optische richtmiddelen precisie, 50 meter, vrije houding
  • Vrij geweer (GKG/KKG/KKK/LG), zonder optische richtmiddelen, 50 meter, vrije houding
  • Vrij geweer (GKG/KKG/KKK/LG), met optische richtmiddelen precisie, 100 meter, vrije houding
  • Vrij geweer (GKG/KKG/KKK/LG), zonder optische richtmiddelen, 100 meter, vrije houding
Vrije houding bij opgelegd schieten met maximaal één steun of kussen voor de trekkerbeugel. Achter de trekkerbeugel moet het wapen vrij van de grond, tafel of ander vast deel zijn en mag niet ondersteund worden, anders dan de schutter zijn blote hand.
Inschrijven/Kosten
  • Om deel te nemen aan de interne competitie geef je, bij het Lid van Dienst, aan voor welke interne competitie je je wilt inschrijven.
  • Wapens en munitie dien je zelf regelen.
  • De kosten zijn € 5,- per interne competitie, dit is inclusief de kaarten. De kosten van de 1e interne competitie wordt samen met de contributie automatisch geïncasseerd.
  • Je kan je voor meerdere interne competities inschrijven. De 2e en volgende interne competities betaal je € 5,- bij het kaartenbureau.

Per interne competitie schiet je 5 series van 20 schoten (totaal dus 100 schoten).

Gebruik papieren targets
  • Kaarten voor de interne competitie zijn alleen verkrijgbaar op de binnenbaan. Kom je alleen op de buitenbaan ? Vraag dan een collega schutter je kaarten op te halen en later ook weer in te leveren.
  • Na een geschoten serie lever je de kaarten per serie (20 schoten) en per interne competitie gebonden in bij het kaartenbureau op de binnenbaan. Elke kaart dient voorzien te zijn van je KNSA-nummer en naam.
  • Het Lid van Dienst controleert en maakt een aantekening voor ontvangst van de kaarten

Gebruik elektronische targets (tijdelijke routine, zal nog worden aangepast )
  • Je geeft bij het Lid van Dienst op dat je een IC serie gaat schieten en op welke baan.
  • je stelt zelf de target in op de juiste discipline en kies dan voor een nieuwe serie,  je krijgt dan op het scherm een kaart met een geel driehoekje (de proefkaart) hier op schieten telt niet mee voor de IC.
  • Druk dan opnieuw op de monitor op de knop serie en dan krijg je de IC wedstrijd kaart, schiet hierop 20 keer.
  • Ga dan naar menu en kies print card, je resultaten worden nu boven uitgeprint. Zet je naam en KNSA nummer op de print en lever hem in bij het Lid van Dienst, deze zal een aantekening maken voor ontvangst.

Verloop Interne Competitie
Je kan er het hele jaar over doen, maar het is verstandig eens in de twee maanden een serie te schieten. Er wordt per kwartaal een overzicht met de resultaten per e-mail verstuurd. Tevens worden de resultaten op het prikbord op de vereniging bekendgemaakt.
De laatst mogelijke inleverdatum is 22 december 2020. De prijsuitreiking is op 5 januari 2021 tijdens de nieuwjaarsreceptie.

Klasseindeling interne competitie 2020
Je bent aan de hand van je resultaten van de interne competitie 2019 volgens het onderstaande schema in klasse 1 of klasse 2 ingedeeld. Voor sommige interne competities is er maar één klasse beschikbaar. Leden zonder deelname aan de interne competitie 2019 worden ingedeeld in klasse 2 of als er maar één klasse is, in deze klasse. Er is geen aparte interne competitie meer voor de jeugd.

Naar aanleiding van je resultaten van de interne competitie 2020 word je opnieuw, in een klasse ingedeeld voor de interne competitie 2021.